mandag den 16. juni 2014

La mano verde

Anmeldelse - La Mano Verde

La Mano Verde, er en fin vegansk restaurant, som ligger i Berlin.
Restauranten ligger bagved en butiksbygning, hvilket gør beliggenheden endnu mere perfekt, da man derfor ikke kan høre larmen fra gaden. Vi havde mulighed for at sidde ude og inde, men da det havde regnet det meste af den dag, valgte vi at sidde indenfor.
Indenfor var, som en hver fin restaurant jeg har været på. fine duge, pænt opstillede borde med matchende bestik osv, men noget der for mit synspunkt gjorde La Mano Verde lidt mere unik var, at de også havde indkorperet noget mere "nede på jorden" i indretningen, som gjorde det en tand mere hyggeligt.

Vi var der en fredag aften og det var åbenbart en god dag, at vælge for der var ikke mange gæster, så vi fik os et hyggeligt bord i hjørnet og ingen andre ved siden af - hvilket er et plus i min bog.
Betjeningen var hurtig og effektiv og en stor overraskelse var deres menukort - eller skulle jeg sige menu iPads. Ja du læste rigtigt, deres menukort var 2 iPads, som de kom med.
Menu mulighederne var gode, der var ikke så mange, men nok til at man lige skulle bruge lidt tid for at bestemme sig.

Til forret fik vi begge Blanc Ravioli hvilket var en raw food ret lavet af majroe ravioli med cashew creme fyld på en seng af fennikel og æblesalat, rosenkål og pære. Denne ret synes jeg var ganske passende til en forret ikke for tung, men dejlig frisk og en masse forskellige smage og smagvariationer jeg personligt ikke havde prøvet før.

Til hovedretten fik jeg en ret som bestod af appelsinglaseret Tempeh med ingefær, koriander og Shiro miso, serveret på en seng af stegte porrer og bok choy. Selve retten var flot præsenteret og det smagte også rigtig godt, men hvis jeg kommer forbi igen ville jeg ikke vælge den igen, men derimod min kærestes valg af ret, som var hjemmelavet peberfrugts cappelletti serveret med en lækker tomatsovs. Denne ret var også rigtig flot præsenteret, men smagen var lige en tand bedre end min ret og jeg ville derfor vælge denne.

Til dessert fik begge the triple chocolate fudge. Hvilket var en 3-lagret chokoladekage, som desværre skuffede mig. Chokolade smagen var perfekt, men den var tør og kold hvilket jeg personligt ikke synes om, men der var nogle andre dessereter der også lød gode.

Til drikke fik vi ekstra mørk cola med guarana, som smagte som den hedder. De havde også forskellige vine hvis man foretrækker dette.

Alt i alt ville jeg klart anbefale dette sted til alle, uanset om de er veganere eller ej. Priserne er i den dyre ende, men det er oplevelsen værd. Jeg giver den 3½ kokkehuer. Skal prøves igen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar