onsdag den 18. juni 2014

Dolores

Vegansk venlig urban cafe

Dolores er en veganer venlig cafe, som ligger ca. 10 min væk fra Alexander Platz i Berlin.
Det er et lille sted, så man skal være hurtig til at spotte et sted at sidde, men tilgengæld er de super hurtige til, at lave ens mad.
Bestillingen er lidt ligsom på Joe&Juice, du fortæller dem hvad du vil bestille - du får et nr. og kan imellem tiden gå ned og sidde ved dit bord. Da vi var der, var der ret fyldt, men det tog kun 5-10 min før maden var færdig og det synes jeg er et godt tidsrum.

Indretningen er typisk cafe, med små borde og stole, street/ moderne kunst på væggen og techno musik i baggrunden hvilket jeg synes var skruet lidt for højt op. Jeg har ikke noget i mod musikken, men vil gerne kunne snakke med personen jeg sidder med.
På Dolores sælger de burritos, salater og ris retter.
Jeg valgte burritoen " vegan lover " som bestod af røget majs, soja kød, guacamole, røget peanut, Salsa Mexican, super ris, sorte bønner, fajita veggies og icebergsalat.
Det er den største burrito jeg nogensinde har set og det smagte rigtig godt, men der manglede lidt mere frisk salat, men det er jo en smagssag. Jeg synes også selv den var lidt for stærk og det ødelagde smagsoplevelsen lidt, men til deres forsvar så havde de sat et " stærke middel" billede ved siden af, men jeg så det bare først da det var for sent. De sælger også en anden vegansk burrito, som skulle være lidt mindre stærk, så den vil jeg vælge næste gang.

Jeg kan klart anbefale dette sted, da de både har veganske retter samt kødretter, men gjort på en måde hvor jeg, som veganer ikke bliver krænket. Prisen var også okay for alt det man fik.
2 kæmpe burritos og 
2 sodavand for ca. 15 euro

Hvis du vil læse mere om Dolores, så er her deres hjemmeside link

Ingen kommentarer:

Send en kommentar