onsdag den 10. juli 2013

Jordnøddebøffer anmeldelse part 1

Så kom der sørme nye vegetar/veganer bøffer i butikkerne - I hvert fald nye for mig ;) Synes de lyder ret lækre, da jeg godt kan lide rå jordnødder og jordnøddesmør - så hvorfor ikke også jordnøddebøffer.

Jordnøddebøfferne kommer i pakke med 4 stk og er lavet fra Ekko Gourmet. De har hverken mælk, æg eller soya i sig. Lyder godt indtil videre.

Næringsindholdet pr. 100 gr.
Energi             886 kj / 212 kcal
Protein                             9  g
Kulhydrater                    22  g
Fedt                               8,5 g
Salt                                2,2 g

Ingredienser:
Kikærter (46%), jordnødder (15%), gulerødder, gult løg, squash, kartoffel stivelse, salt, spidskommen (1%)
sort peber og chili (1% )

Forslået tilberedning
7-8 min på stegepande med lidt olie fra frossen tilstand. Vendes efter 4 min.
8-9 min i ovnen i et ovnfastfad med lidt olie fra frossen tilstand ved 200 gr. Vendes efter 4 min.
En frossen bøf vejer ca. 85 gr.

Regner med at skrive en anmeldelse af dem i løbet af den næste uge.

Nyd vejret :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar