lørdag den 27. juli 2013

Frugt projekt del 4

Frugt frugt frugt

Jeg har indset at, der jo er sindssygt mange frugter man kan få i Danmark, så jeg vil opdaterer bloggen lidt oftere mens jeg er igang med projektet - ca. hver anden dag.
Da der jo findes mange forskellige slags af hver frugt - f.eks. findes der flere hundrede forskellige slags mangoer - repræsenterer billedet den slags frugt jeg har prøvet.

Mango

Denne eksotiske frugt, elsker jeg simpelthen så meget. Generelt er super søde og vildt saftige frugter mine personlige favoritter og det lever mangoen helt klart op til. Mangoen har også den fordel, at man kan bruge den til næsten alle opskrifter bl.a. dressinger, forret, salater og desserter - det er jo bare genialt. Så hvis du ikke har prøvet denne lækre frugt endnu, så er det på tide for det er en frugt man ikke kan gå glip af i livet.


Blommer

Disse mellemstore flotte runde blommer synes jeg er rigtig gode til hvis man er på farten, da man jo ikke behøver at gøre noget med dem - man kan bare spise dem. Det er ikke en frugt jeg personligt spiser så ofte, men kan godt lide dem. De er lidt mere syrlige end mine favorit frugter, men dog ikke så syrlige at man ikke kan spise dem. Jeg foretrækker min blommer når de har den mørke blå-lilla farve eller dybe orange-røde farve.
Blommer er rigtig gode til desserter - især de velkendte desserter med bagte blommer, som jo er en klassiker, men generelt foretrækker jeg mine frugter rå, så man får alt smagen, saften og vitaminerne.


Fersken

Jeg elsker ferskners bløde skal og smag.
Som barn kunne jeg aldrig kende forskel på blommer og ferskner så jeg beskrev dem altid, som dem med "hår " på.
Disse behårede ferskner er også rigtig søde og saftige og det er jo min yndlingskombination.
Som jeg skrev tidligere med paraguayos(donut blommerne) kan jeg også lide dem lidt bløde når man trykker på dem.



Det var dagens frugter.

Jeg har lavet en afstemning om indholdet på min blog, så uanset om du er fan af mit indhold eller ej, så giv din stemme. Man kan godt afgive flere stemmer, hvis det er det man foretrækker. I kan finde afstemningen på forsiden øverst til højre.

Hvis I  har en facebook konto så kan I følge bloggen der også.
https://www.facebook.com/VeggieSpirit

Ingen kommentarer:

Send en kommentar