torsdag den 23. juni 2011

Sankt Hans

Så blev det endelig Sankt Hans aften. Lige siden jeg var helt lille har jeg elsket Sankt Hans, men da det nu regner, har jeg og min kæreste tænkt os, at hygge indenfor med en god film, vejret er jo ikke ligefrem til grillmad. Det må blive en anden dag. Til gengæld har jeg planlagt vegetarburger til hovedret og en fedtfattig kage til dessert for hyggens skyld ;)
Vil ligge min opskrift af burgeren online plus et billede af den færdige mad når jeg når så langt.





Burger opskriften : 2 per.
2 økologiske fuldkorns burgerboller, ristet
mayonaise
1 løg, skåret i skiver
2 indiske vegetarbøffer, ovnvarmet
1 tomat, i skiver
4 salatblade, skyllet
vegansk ost

Tag et stort fad og læg løg, vegetarbøfferne og bollerne i. Når bollerne er gylden brune tager du dem ud og smører mayo på og evt lidt ost. Hvis du vil have osten smeltet så bare put dem ind igen.
Efter ca 15-30 min er bøfferne klar og du kan begynde at samle din burger.

2 kommentarer:

  1. Det ser godt ud!

    Lige et spørgsmål: Hvad er vegansk ost lavet af? og foretrækker du det fremfor almindelig ost?

    kh Anne

    SvarSlet
  2. det var det også :)

    Vegansk ost er lavet af tofu/ soya protein. Den jeg bruger hedder " Cremy Smooth " og kan købes i helsekost butikker.

    Mht hvad jeg foretrækker er jeg 50/50 men prøver at spise så vegansk så muligt når jeg er hjemme.

    knus :)

    SvarSlet